Grammaticografia italiana nella prima metà del novecento. Riflessioni in margine a un libro recente

Autori

  • Francesca Virginia Geymonat Università degli Studi di Torino

DOI:

https://doi.org/10.13135/2384-8987/1101

Parole chiave:

School Grammars, Applied Linguistics, Italian Grammaticography

Abstract

A study of school grammars published in the first half of the twentieth century suggests that teaching of Italian language was often promoted as introduction to scientific thought. Grammaticography took inspiration from parallel trends in dialectology and in teaching other languages. Young scholars such as Migliorini and Devoto, abreast of scholarly developments in Europe, authored school texts.

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Pubblicato

2015-12-30

Come citare

Geymonat, F. V. (2015). Grammaticografia italiana nella prima metà del novecento. Riflessioni in margine a un libro recente. RiCOGNIZIONI. Rivista Di Lingue E Letterature Straniere E Culture Moderne, 2(4), 289–300. https://doi.org/10.13135/2384-8987/1101

Fascicolo

Sezione

SeGNALI